Vel gjennomført årsmøte

Publisert:

lørdag 16. mars 2024

Årsmøtet ble avholdt torsdag 14. mars på Menighetssenteret på Kløfta og ble ledet med stødig hånd av styreleder Jon Tore Beitnes.

Se her for kopi av saksliste og årsmelding.

Trygve Hansen ble takket av etter mange år som styremedlem.

Vi takker Trygve for flott innsats gjennom mange år - vi kommer til å savne deg!

Vi har samtidig vært heldig å fått valgt inn et nytt styremedlem: Tore Larsen. Vi ser frem til et godt samarbeid, Tore.

Etter årsmøtet serverte våre eminente kaffedamer deilig bakst og kaffe.

Deretter holdt Sverre Kragset et gripende foredrag om temaet 2. verdenskrig og jødeforfølgelsen.

Sverre fortalt om dramatikken som 2 jødiske barn, Tibor og Vera, opplevde. Fra en trygg tilværelse hos hans familie på prestegården, til økende usikkerhet i bygda og i landet, til tyskernes og de norske nazistenes brutale framferd og til slutt dødsmaskineriet i Auschwitz. Vi har filmet foredraget til Sverre og planlegger å publisere dette senere.